Idegen-nyelv


"hangsúlyt fektet az idegen nyelvek oktatásának magas színvonalára.

Ma már szinte alapvető követelmény, hogy 14 éves korára a gyermek legalább egy idegen nyelvet társalgási szinten birtokoljon."



Iskolánkban angol és német nyelvet tanulhatnak diákjaink, amit azért fontos megemlítenünk, mert alig van a kerületben olyan iskola, ahol két idegen nyelv közül választhatnak a szülők és a gyerekek.


Célunk a mindennapi nyelvtanítás során tanulóinkat az életben jól használható nyelvtudáshoz juttatni. Óráinkon kommunikáció- és tevékenységközpontú nyelvoktatást igyekszünk megvalósítani.


A nyelvtanítás hatékonyságát csoportbontással növeljük, 8-15 fős csoportokban tanulják diákjaink az idegen nyelveket. A kiscsoportos nyelvoktatás nagyobb lehetőséget biztosít a kommunikáció fejlesztésére, hiszen egy-egy diákra így több figyelem jut a tanítási órákon, több lehetőséget kapnak a tanulók a szóbeli megnyilvánulásra.


Órarendbe építve diákjaink a 4. évfolyamtól kezdik meg az idegen nyelvek elsajátítását, heti 2 órában. Az 5-8. évfolyamokon a zenei osztályokban, valamint a normál tantervű osztályokban heti 3 órában, az emelt nyelvi osztályokban heti 5 órában folytatódik a nyelvtanulás. Angol nyelvből 5. évfolyamtól nívócsoportos oktatással növeljük a tanítás hatékonyságát, német nyelvből az alacsonyabb létszám miatt erre nincs lehetőségünk. Ezekben a csoportokban közel azonos képességű diákok tanulnak, a tananyag feldolgozása a tanulócsoport szintjéhez igazodik.

A nívócsoportok kialakításának szempontjai:

- 5. évfolyam elején a bemeneti mérés eredményei alapján történik a csoportba sorolás

- minden tanév elején megíratjuk a bemeneti mérést, és mivel a csoportok nyitottak, jelentős fejlődés vagy nagymértékű lemaradás esetén a tanulók csoportba sorolása változhat

A 7-8. évfolyamon tehetséggondozó szakkörök keretében biztosítunk lehetőséget a legtehetségesebb tanulók idegen nyelvi képességfejlesztésére.

Gyengébb képességű tanulóink számára korrepetálást, felzárkóztatást biztosítunk.

Az alsóbb évfolyamokon szakkör keretében vehetnek részt tanulóink nyelvi foglalkozásokon. Ezen alkalmakkor a gyerekek életkori sajátosságaiknak megfelelően játékos formában sajátíthatják el az idegen nyelvek alapjait dalok, versek, mondókák segítségével. Ezeken az évfolyamokon természetesen osztályozás nincsen.

A 8. évfolyamon, a szóbeli felvételik előtt tanulóink szakaszzáróvizsgát tesznek.

Legfontosabb feladataink:

- tanulóink sikeres felkészítése a középiskolára

- az emelt szintű csoportokban az A2-es szintű nyelvvizsgára való felkészítés

- a legtehetségesebb tanulók számára a B1-es szintű nyelvvizsgára való felkészítés

- a szakaszzáróvizsgára való felkészítés

Programjaink:

- Halloween party

- Márton-napi klubdélután, táncház

- bécsi adventi kirándulás

- ausztriai nyelvi tábor

A nyelvi munkaközösség tagjai igyekeznek a diákok számára olyan élményszerű, tanításon belüli és kívüli programokat szervezni, amelyekkel lehetőség nyílik az adott idegen nyelv szokásait, kultúráját, hagyományait közelebb vinni a diákokhoz.

Fontosnak tartjuk diákjaink különböző versenyeken való megmérettetését. Kerületi-, fővárosi-, országos versenyeken, versmondó- és levelezőversenyeken egyaránt szép eredményekkel szerepelnek tehetséges diákjaink.

Napjainkban elengedhetetlenül fontos az idegen nyelvek színvonalas, igényes oktatása az általános iskolában. Az iskola vezetősége és a nyelvi munkaközösség tagjai igyekeznek mindent megtenni azért, hogy diákjaink megfelelő idegen nyelvi tudás birtokába kerüljenek tanulmányaik során.

Kun Ágnes

nyelvi munkaközösség vezető